Privat  Företag

 

 
 
              våra bästsäljare
              abonnemang med fastpris
              tilläggstjänster
              utlandspriser
              vanliga frågor
              beställ här
 
 
 



Här nedan kan du få svar på de vanligaste frågorna kring Teleman mobil telefoni.

 

1.     Får jag behålla mitt befintliga mobilnummer om jag flyttar till Teleman mobiltelefoni?
Ja, det kan du göra utan någon extra kostnad.
 
 

2.     Har jag någon ångerrätt?
Ja, som kund har du 14 dagars ångerrätt från den dagen vi tagit emot din beställning.
 
 

3.     Kan jag skaffa ett nytt telefonnummer?
Ja, du kan få ett nytt mobilnummer från Teleman. Ett nytt nummer kostar inget extra.
 

4.     Hur lång är leveranstiden innan jag kan börja använda Teleman mobiltelefoni?
Normalt 5 arbetsdagar efter att vi har ordnat ditt mobilnummer, vare sig du vill skaffa ett nytt mobilnummer eller portera över ditt befintliga.
 
 

5.     Vem kan skaffa Teleman mobilabonnemang?
Alla kan få Telemans mobilabonnemang.
 

6.     Upphör mitt abonnemang hos tidigare operatör automatiskt om jag väljer att portera mitt mobilnummer till Teleman?
Du behöver inte säga upp ditt abonnemang själv då Teleman ordnar det praktiska. Har du andra fasta kostnader hos din gamla operatör ombeds du säga upp dessa då kostnaderna annars kommer att fortlöpa, typ fast prislista. 
 
 

7.     Kan jag få nummerpresentation med Telemans mobiltelefoni?
Visst kan du få det. Nummerpresentation ingår utan kostnad i samtliga abonnemang.
 

8.     Vilka förändringar sker när jag flyttar över mitt mobilabonnemang från annan operatör till Teleman?
Skillnaden är att du får allt på en och samma faktura från Teleman, plus att det blir billigare. Tilläggstjänster såsom nummerpresentation, samtalsspärr m.m. beställer du också hos oss.
 

9.     Hur debiteras samtal via Teleman?
De priser som uppges i prislistan är per minut. En öppningsavgift tillkommer på varje samtal. (gäller ej Fastpris) Debitering sker per minut, vilket innebär att om samtalet varar i en minut och tolv sekunder så debiteras samtal för två minuter.
 
 

10.   Får jag betala en anslutningsavgift för mitt Teleman abonnemang?
Ja, du betalar en liten anslutningsavgift på endast 199 kr. Där ingår samtliga porteringskostnader från din nuvarande operatör, samt ett nytt SIM-kort.
 

11.   Finns det någon bindningstid på abonnemanget?
Ja, Telemans mobilabonnemang har 24 mån bindningstid, och uppsägningstid på 1 månad. 
 

12.   Hur sker fakturering?
Teleman skickar dig en faktura varje månad.
 

13.   Vad erbjuder ni för faktureringssätt?
En kund kan få sin faktura via Post, E-post eller betala via Autogiro. Faktureringsavgift tillkommer med 39 kr/faktura för postfaktura och 19kr/faktura för e-post faktura.
 

14.   Vilka telefonsamtal specificeras på fakturan?
Alla. Tidigare har bara nationell, mobil och internationell trafik hamnat på Teleman-fakturan. Nu kommer även den sk. resttrafiken på fakturan, dvs. Betalsamtal (0900, 0939, 0944, 0969), Massanrop (099), Teleoperatörsspecifika tjänster (078) samt Nummerupplysning (118xxx). 
 
 

15.   Kommer mitt telefonnummer automatiskt med i telefonkatalogen och i nummerupplysningsregister?
Ja, om du inte väljer hemligt nummer. 
 
 

16.   Vilka samtalsspärrar kan nyttjas när abonnemanget flyttats till Teleman?
Teleman erbjuder idag spärr mot utlandssamtal och samtal till mobil. Förutom dessa spärrar tillkommer spärr mot Betalsamtal (0900, 0939, 0944, 0969), Nummerupplysning (118xxx), Operatörsspecifika tjänster (078) samt Massanrop (099) för abonnemangskunder.

 
 
       
                    Våra tjänster                     Kundservice                     Övriga tjänster
Teleman AB är en svensk teleoperatör med fokus på att erbjuda marknadens bästa priser på mobiltelefoni, fast telefoni, IP-telefoni, mobilt bredband och fast bredband.
Vi tror på billig telefoni och billiga samtal till hela världen.
Välkommen till Teleman!
                    Mobil telefoni                     Kontakta oss                     Mobil till Utland
                    Fast telefoni                     Online support                     Prefix Plus
                    IP-telefoni                     Blanketter                     Förval Direkt
                    Mobilt bredband                     Vanliga frågor                     MAXI Internet
                    Fast bredband                     Allmänna villkor                     Mina Sidor
 

 © Copyright 1999 - 2016 Teleman AB, alla rättigheter reserverade